| |

postheadericon Istota przestępczości seksualnej

Mając na względzie wieloznaczność słowa „istota” (zwłaszcza na obszarze filozofii), spieszymy wyjaśnić, że chodzi nam tu o poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: jakie jest tło „ontologiczne” i „prageneza” przestępczości seksualnej? – a w tym kontekście: jakie wartości przestępczość ta atakuje? (W języku prawa kaniego pytamy się o to, czym jest „przedmiot zamachu przestępczego” w jego stnsie etologicznym i aksjologicznym).

Podnosząc kwestię istoty przestępczości seksualnej, wkraczamy tym samym na szeroki szlak myślowy prowadzący do generalnego dylematu: natura i kultura. Ten dylemat transponowany na grunt problematyki przestępczości seksualnej jawi się nam w postaci generalnego pytania: czy przestępstwa seksualne vTyrastają z podglebia natury, są czynami przeciwko naturze, „wynaturzeniem” zachowań lub postaw ludzkich, czy też są przejawem kolizji 7 normami obiegowej kultury (a niekiedy objawami swoistej podkultury pozostającej w konflikcie z ‚kulturą macierzystą, powszechnie akceptowaną). Z tego dylematu wywodzą się wyjściowe refleksje teoretyczne, filozoficzne na temat istoty przestępczości seksualnej (por. Szabo, 1960).

Losowe Cytaty

Rano budzimy się w Miłości, cały dzień trwamy w Miłości, to znaczy wypełniamy wolę Boga pod jego wejrzeniem, z Nim, w Nim i dla Niego samego. bł. Elżbieta
Zez to jednak nie to samo co spojrzenie z ukosa. Czarny Jan
Ars homo additus naturae - sztuka to człowiek dodany do natury.
Przyjaźń należy do natury ducha, a nie posiadania. Roman Mleczko

Komentarz