http://www.plytki-glazura.com.pl/jak-urzadzic-garaz.php | stół jadalnia |

postheadericon Gorączka

Gorączka w przebiegu zakażeń ropnych nie wykazuje swoistych cech dla tego schorzenia, niemniej uważamy, że nagie podniesienie się ciepłoty ciała w czasie już istniejącego zapalenia rzeżączkowego przemawia za rozszerzeniem się sprawy chorobowej na jajowody.

Należy podkreślić, że objawy, na które skarżą się chore, nie są spowodowane zmianami w samych przydatkach, ale towarzyszącym im prawie zawsze zapaleniem otrzewnej, bez względu na to, czy występuje ono w postaci miejscowego podrażnienia, jak to bywa w przebiegu zakażenia rzeżączkowego, czy też zapalenia zdradzającego skłonność do rozszerzania się (po porodzie, po poronieniu).

Okres ostry po kilku lub kilkunastu dniach przechodzi w podostry. Ciepłota wówczas jest już prawidłowa, ale niekiedy jeszcze podnosi się do 39-40 wśród silnych bólów w dole brzucha. Bóle te odpowiadają okresowym podrażnieniom otrzewnej. Stan ten może utrzymać się nawet przez szereg tygodni, po czym choroba nabiera charakteru przewlekłej. Znamionują ją wtedy już tylko bóle odczuwane jako ciągnięcie lub kłucie i występujące zwłaszcza po gwałtowniejszych ruchach, po oddawaniu stolca, moczu itd. Ciepłota ciała jest prawidłowa, chociaż niekiedy i w tym okresie podnosi się także wśród ataków bólów w dole brzucha. Okresy bezgorączkowe stają się jednak coraz dłuższe, a bolesność coraz mniejsza.

Nawroty sprawy zapalnej w okresie przewlekłym, charakterystyczne zwłaszcza dla zakażenia rzeżączkowego, mogą jednak występować nawet po kilku latach.

Losowe Cytaty

Żadna władza nie jest lubiana przez ludzi. Tukidydes
Żądza życia nie ma granic prawo do życia też nie ma granic. Panowa W
Nie znalem wnętrza człowieka złego, poznałem wnętrze dobrego i rozczarowało mnie. ks. Jan Twardowski
Religia jest póty religią, póki uznaje się za mądrość najwyższą i póki dla niej samej jej źródła są świętą tajemnicą. Bóstwo jest póty żywym bóstwem, póki nie ujawnimy jego ziemskiego pochodzenia. Żadna religia nie może pogodzić się ze studiującym jej pochodzenie badaczem naukowym, bo żadna nie może pogodzić się ze sprowadzeniem swych bóstw do zjawisk pochodzenia ziemskiego. Bóstwo, któremu udowodniono ziemskie pochodzenie, przestaje być bóstwem. Henryk Cunow, Pochodzenie religii i wiary w Boga

Komentarz